уторак, 23. август 2016.

LJUBIVOJE RŠUMOVIĆ- PESNIK O ASTROLOGIJI& rubirka iz Astrologosa by Nelly Poerich


Ispisala sam nekoliko imena slavnih ljudi velikog uma i krenula polako sa olovkom zatvorenih očiju, da kružim nad njima, očekujući znak ‘odozgo’ kad da je spustim… Začetak rubrike “Veliki umovi o astrologiji” je baš hteo da srce olovke, kao neki mali svemirski brodić, zastane nad imenom našeg priznatog pesnika za decu, Ljubivoja Ršumovića – Ršuma.

Nasmešila sam se, klimnuvši glavom u znak shvatanja primljene poruke ovim izborom, jer i astrologija je kao dete kad prohoda, zna da se zatetura, naprosto joj ne daju da stasa, da odraste i da pruži svoj maksimum.

Na samom startu, možda je i trebao biti baš neko ko ponajbolje poznaje ključ od dečjeg srca, da izrazi svoje mišljenje emocijom Raka (naroda). Sutradan sam pozvala gospodina Ršumovića, i zaista, posle kraćeg vremena, uz moje skromno obrazloženje, pristao je da iznese svoje mišljenje, bez nekog naročitog ustezanja, onako kako zaista dolikuje velikim ljudima.



Od kad sam počeo da se bavim poezijom,

imao sam neku zvezdu u koju sam verovao.



(Lj. Ršumović)

Kakvo je vaše mišljenje, kao uvaženog pesnika čija slava traje dugi niz godina na ovim prostorima, o jednoj nauci kao što je astrologija, jer koliko god da je ona priznavana, toliko je i osporavana?

– Od kada sam počeo da se bavim poezijom, imao sam neku zvezdu u koju sam verovao, i koja je verovala u mene. Kao dečak sam trčao uz breg, iznad moje kuće, da dohvatim Mesec. Tada nisam znao da sam Rak u Horoskopu, i da je Mesec moj gospodar na nebu. Kasnije, kao mladić, naučio sam da igram poker i preferans, kao i šah, i primetio sam da kad je pun Mesec, ne mogu da izgubim. Pa sam onda nagovarao moje drugare da se klade na mene, i dobijao sam opklade. Tako sam se zainteresovao za tu vezu između Meseca i mene, a to se poklopilo i sa pojavom po novinama, nekih šezdesetih godina. Kupio sam neke knjige iz astrofizike, počeo da razmišljam o kvazarima i horizontima događaja. Kasnije sam upoznao i astrofizičara Stivena Hokinga, pročitao sve što je on napisao i počeo, kao i on, da se pitam: Da li Vaseljena uopšti mari za sebe i za sve što u njoj postoji? To pitanje me dovelo u blagi sukob sa mojim ujakom Dragom Tucovićem, sveštenikom, kome se učinilo da ja sumnjam u Boga.

Da, taj sukob je i danas često prisutan od strane sveštenstva, donekle zbunjivo, jer astrologija ni u kom pogledu ne spori religiju, čak naprotiv. I ja sam imala sličnu situaciju, a inače jako poštujem Boga, sva sveta mesta, i svačiju veru. Otkriću Vam i tajnu, da sam iz ljubavi prema duhovnim pesmama, dugo pevala u crkvenom horu Ružica, u crkvi Ružica na Kalemegdanu.



– To me ne iznenađuje, još od Aristotelovog učenja da je živa priroda u stvari Bog, i da su zakoni astrološke fizike, u stvari, zakoni teologije, te dve strane se bore za primat. Meni kao pesniku više odgovara da verujem u Boga, ali ja, kao Era sa Zlatibora, znam da je to u stvari vera u Vaseljenskoj zakonitosti. Verovaću da nam Bog šalje kaznu koja će stići na Zemlju, ukoliko i dalje budemo nemarni prema prirodi, odnosno našoj planeti. A znaću da je to zato što se Zemlja u svojoj orbiti oko Sunca našla na najbližoj tački Suncu. Ne bi trebalo praviti svađu, po pitanju u kojoj je meri vera nauka, i u kojoj je nauka vera, to podrazumeva sveobuhvatnost svih pojmova nauke. Čak i nauka o jeziku ili hemijska nauka, podrazumevaju određen stepen vere.

Kakvo je Vaše mišljenje o medijskoj ekspanziji astrologijskog predstavljanja, tipa dvočasovnih TV kontakt emisija, koje su poslednjih godina naročito aktuelne?


– Kao i svaka inflacija, i ova je štetna. Ljudima se neminovno dogodi da pročitaju jednu sudbinu u nekim novinama, a negde drugde za isti period, neku drugu sudbinu. Možda je to u stvari ista prognoza, samo drugačije obrazložena. To me navodi na ideju da bi trebalo standarizovati jezik kojim se astrolozi obraćaju laicima, kako ne bi došlo do toga da se počne ozbiljno sumnjati u astrološke prognoze. Kad su već dobili to mesto u medijima, astrolozi bi trebalo da se potrude, da ulože malo više napora da svoju poziciju opravdaju i sačuvaju Naravno, vreme je najbolji filter za opstanak kvaliteta.

Slažem se, vreme je najstroži sudija u svemu, pa i u ovom domenu. Hvala Vam što ste svojim mišljenjem u ovom intervjuu pomogli mnogim skepticima da shvate bolje ovu božanstvenu nauku, i što ovako fino, pesnički, mirite veru i nauku, ne potkupljivo držeći niti jednu stranu, i uvažavajući ih podjednako.




Astro profil Ljubivoja Ršumovića:



U horoskopu Ljubivoja Ršuma, u desetoj kući se uljuljkalo Sunce, na 10. stepenu Raku, i čini konjunkciju sa zenitom, koji je tačno na fiksnoj zvezdi Dirah, koja daruje sreću u karijeri, naročito u umetnosti tokom celog života, što se ovde i potvrđuje.

Kao dominantna figura (Sunce, Merkur), duži niz godina Ršumović je bio upravnik Dečjeg pozorišta “Boško Buha” u Beogradu. Merkur, planeta kretanja, pisanja, kod njega je u fiksnom znaku Lavu (deca) u konjunkciji sa Plutonom, koji je, takođe, u njegovoj desetoj kući.

Takav postavljen Merkur daje mu ambiciju, perfekcionizam, kao i podeljene komentare, ali nikako ignorisanje same ličnosti, čak šta više, njegova reč zna biti jako moćna i uticajna. Sa Marsom je u opozitu, “oštrom kao mač”, Merkur konjunkcija Pluton. U opoziciji sa Marsom i Mesecom u Vodoliji, čini izazovnu kvadraturu sa Saturnom na 29. stepenu Ovna, na fiksnu zvezdu Alrišu iz sazvežđa Riba, smeštenom u 7. kući javnosti.

Na samom početku, te iste kuće, je Jupiter, dispozitor Marsa u Vodoliji, koji svojim božanskim moćima podržava pravdu, koju ovaj pesnik Rak, u smiraju noći i mesečine, svojim kleštima duše, lagano skraja i stihuje.

Otuda i njegov “Bukvar dječjih prava”, koji se dobro plasira na italijanskom tržištu. A tu je i njegova knjiga za decu, buntovno pravdoljubivog, naslova “Još nam samo ale fale”, koja je prevedena na nemački i druge jezike.

Svi bez sumnje znamo Ršumove pesme koje su komponovane, a koje i dan danas imaju istu popularnost (Mars u Vodoliji), kao što su – “Ima jedna pećina stroga”, Vuče, bubo lenja”, “Pođimo u Afriku da sadimo papriku”, “Au, što je škola zgodna”, “Deca su ukras sveta”, i mnoge druge.

Vredi spomenuti i veoma popularnu njegovu TV seriju za decu “Fore i fazone”, koja se posle duži niz godina ponovo sprema da nastavi u svom razigranom i dovitljivom ritmu scenarija, kakav i jeste u Ršumovom natalu. Njegova Venera je na 23. stepenu Blizanca, na fiksnoj zvezdi Mintaka (orionov pojas) iz sazvežđa Oriona. Vredne su mu spomena i knjiga “Ma šta mi reče”, kao i pesma “Domovina se brani lepotom”, koja bukvalno proizilazi iz njegovog znaka Raka (narod, domovina) i podznaka Vage, koja je uvek na strani mira, lepote i pravde.

Venera u devetoj kući mu je omogućila prolaz u svet, jer mnoge od njegovih knjiga su prevedene na više stranih jezika. A Uran, kao glavni akter svega naprednog i genijalnog u astrologiji, kod Ljubivoja Ršumovića je u osmom polju u Biku (u padu), stoga ukazuje na oprez u avionskom saobraćaju. Njegov dispozitor je Venera u Blizancima, u devetoj kući, koja sve boji istinom i religijom.



Nelly Poerich


Nelly Poerich




Nelly Poerich, astrolog i pisac. Živi i radi u Beogradu. Astrologijom se profesionalno bavi 29 godina. Jedinstvena je po astrološkim otkrićima, koje za sada samo primenjuje prilikom tumačenja natalnih karata svojih klijenata, među kojima su mnoge brojne poznate ličnosti. Nelly s ponosom ističe da je sama svojim talentom i ljubavlju prema astrologiji pekla svoje umeće tumačenja, ali ne krije da je u astro-centru Fonlider, nekim čudom konekcije, ukačila i patentirala nova saznanja zapisana u astrološkim stepenima. Često zna reći da je poimanje astroloških simbola i njihovo tumačenje, sinteza umetnosti, veštine, visprenost i logike, skopčana intuicijom. Od 1995. godine pisala je za novinsku kuću Politika, u časopisu Horoskop, kao i za "Astrologos". Ističe da je rubriku "Veliki umovi o astrologiji", sama osmislila, stajući u odbranu astrologije. Poslednje tri godine piše za "Grand reviju". Nastupala je u mnogim radio i TV emisijama. Na društvenim mrežama je aktivna svojoj stranici Astrolog i Pisac Nelly Poerich, te u grupi "Sa astrologijom na Vi". Uporedo, bavi se i pisanjem romana, poezije, dečije literature, scenaria i drugih tekstova. Objavila je dve slikovnice za decu "Našali se Pače malo" i "Rođendanac", gde kroz stihove deci približava zodijak. Njena dva romana "Ona koju valja slušati" i "Odlučna da uspe", uskoro će se pojaviti u elektronskoj formi na internetu.



Nelly Poerich ima 37 objavljenih tekstova na Astro portalu.


062 626 191 ili 063 181 41 59
nellypoerich@gmail.com


























Нема коментара:

Постави коментар